Etický kodex
Vaše etické povinnosti po dobu spolupráce se společností OK HOLDING PREMIUM a.s.
V souladu s vašimi smluvními povinnostmi se společností OK HOLDING PREMIUM a.s. je od vás požadováno, abyste zachovával/a vysokou úroveň morální integrity. Tento kodex obsahuje základní pravidla chování ve společnosti a uvádí některé principy, z nichž tato pravidla vychází. Máte-li jakékoliv dotazy nebo pochybnosti o kterémkoliv pravidlu, obraťte se na vašeho přímého nadřízeného. Povinnosti obsažené v tomto dokumentu mohou být změněny či rozšířeny vašimi smluvními dokumenty se společností OK HOLDING PREMIUM a.s.
Etický kodex podnikání společnosti OK HOLDING PREMIUM a.s. vyzývá všechny spolupracovníky, aby:
- dodržovali všechny relevantní účinné právní předpisy
- byli čestní, poctiví, a důvěryhodní ve všech aktivitách a vztazích
- vyhnuli se všem střetům zájmů mezi pracovními a osobními záležitostmi
- rozšiřovali princip rovnoprávnosti na různorodé komunity
- usilovali o vytvoření bezpečného pracovního prostředí a ochranu životního prostředí
- uznávali, oceňovali a dávali za příklad etické chování
Ke stažení
Etický kodex společnosti OK HOLDING PREMIUM a.s. ve formátu PDF
Obecné zásady
- jako nezávislý pojišťovací zprostředkovatel jste povinen vybrat a navrhnout zákazníkovi jen takové pojištění, jež nejlépe odpovídá potřebě jeho pojistné ochrany
- respektujte pravidla na pojistném trhu, hospodářské soutěže a obchodních zvyklosti, vyvarujte se používání nepravdivých a pomlouvačných výroků o svých konkurentech a všeho, co by mohlo porušit důvěru zákazníků a vyvolat zkreslený dojem o našich službách
- veškerou reklamní činnost veďte pravdivě v souladu s čestnou soutěží bez prvků klamavé reklamy
- svým jednáním jste povinen přispívat na udržení zdravého a funkčního pojišťovacího trhu
Zásady chování ve vztahu k zákazníkům
- dodržujte zásady mlčenlivosti o všech skutečnostech týkajících se pojištění
- poskytujte úplné, pravdivé, nezkreslené a srozumitelné informace o pojišťovnách a pojistných produktech
- neakceptujte požadavky zákazníka na sjednání pojištění s nečestnými úmysly
- v závislosti na obsahu smlouvy se zákazníkem jste odpovědný za komplexní analýzu rizik, zpracování návrhů pojistných programů, konzultační a poradenskou činnost, správu uzavřených pojištění a součinnost při uplatňování práv z pojištění
- pojištění nabízejte výhradně v rozsahu předloženým pojistitelem
- za účelem získání zákazníka nepoužívejte nekalé a neetické praktiky vůči konkurenci
Střet zájmů
- vyhněte se jakýmkoli aktivitám nebo vztahům, jež by mohly být ve střetu zájmů při plnění úkolů pro společnost OK HOLDING PREMIUM a.s. nebo by mohly budit zdání takového konfliktu
- nepoužívejte zdroje a prostředky společnosti pro vaše aktivity, které provádíte mimo rámec své pracovní náplně
- nediskreditujte jméno nebo pověst společnosti
- pokud se vás týká možný střet zájmů, ohlaste to písemně vašemu přímému nadřízenému
Kontrolní a účetní postupy
- dodržujte účetní postupy a pravidla výkaznictví, finančního řízení a kontroly
- chronologicky veďte, udržujte a aktualizujte evidenci pracovních činností a zacházejte s ní jako s důvěrnou
- dodržujte obchodní tajemství a důvěrnost informací
- neuvádějte informace společnosti mimo rámec této společnosti, pokud k tomu nemáte výslovný souhlas vedení společnosti OK HOLDING PREMIUM a.s.
Duševní vlastnictví
- chraňte duševní vlastnictví společnosti OK HOLDING PREMIUM a.s. i třetích stran
- s výjimkou případů, kdy je to nezbytné pro plnění vašich pracovních povinností, nezveřejňujte či neuvolňujte interní nebo důvěrné informace anebo údaje společnosti nebo jiných subjektů, které společnost považuje za důvěrné
- po ukončení spolupráce se společností OK HOLDING PREMIUM a.s. bez zbytečného odkladu odevzdejte vše, co je majetkem společnosti, včetně podkladů, které mají důvěrný nebo interní charakter
- pokud si nejste jistí, co se považuje za interní nebo důvěrné informace a podklady, obraťte se na vašeho přímého nadřízeného
Spravedlivé zaměstnanecké vztahy
- uplatňujte zásadu rovnoprávného a nestranného jednání se všemi jednotlivci bez ohledu na jejich rasu, barvu pleti, náboženské vyznání, národnost, pohlaví, věk, zdravotní postižení nebo jiný specifický rys chráněný zákonem
- udržujte pracovní prostředí, na kterém nedochází k jakémukoli obtěžování, včetně sexuálního obtěžování a šikany
Životní prostředí, zdraví a bezpečnost práce
- dodržujte všechny účinné právní předpisy včetně těch, které se týkají ochrany životního prostředí, zdraví a bezpečnosti práce, požární ochrany apod.
- vytvářejte a udržujte bezpečné pracovní prostředí
- provádějte prevenci pracovních úrazů
Bezpečnost a krizový management
- dodržujte pravidla chodu jednotlivých nemovitostí společnosti, zejména pro příchod a odchod
- zabraňte přístupu do nemovitostí společnosti neoprávněným osobám
- chraňte majetek a zařízení společnosti před krádežemi a zneužitím
- podporujte dodržování postupů k prevenci přestupků a trestných činů ohrožujících zaměstnance, zákazníky a obchodní partnery společnosti včetně jejich zařízení a technologií
Konkurenční vztahy
- nikdy nesdílejte s představiteli konkurence společnosti jakékoli informace, které by mohly společnosti způsobit jakoukoli újmu; jedná se zejména o informace o cenách, nákladech, ziskových maržích apod.
- případnou komunikaci s konkurenty společnosti udržujte pouze v takových mezích, pro které existuje legitimní obchodní důvod
- vyhýbejte se komunikaci nebo jednání, které by mohlo zakládat podezření z nekalých obchodních praktik, jednostranně nevýhodných smluv nebo dohod
Vztahy s pojistiteli
- buďte spravedliví a jednejte ve všech vztazích s pojistiteli účelně a poctivě, vždy v rámci účinné právní úpravy
- nikdy nesmíte být závislí na kterémkoliv pojistiteli
- mějte aktuální přehled o stavu pojistného trhu, jednotlivých pojistitelích a jejich produktech
- při realizaci obchodu se chovejte nestranně a profesionálně, vyvaruje se zejména jakýchkoliv pomluv, či protežování některého z pojistitelů
- s pojistiteli udržujte dobré vztahy a dodržujte povinnosti stanovené smlouvou o spolupráci ve znění jejich dodatků
Ochrana soukromí
- informace o zákaznících používejte jen k oprávněným profesním účelům
- dostatečně zabezpečte vaše informace o zákaznících
- nezískávejte, nezpracovávejte a neuchovávejte informace o vašich zákaznících v rozporu s účinnými právními předpisy
- pokud přicházíte při plnění svých pracovních povinností do styku s osobními údaji třetích stran, jste povinni s osobními údaji nakládat v souladu s účinnou právní úpravou
Spolupráce s veřejnoprávními orgány
- dodržujte nejvyšší možnou míru čestnosti při komunikaci s představiteli veřejnoprávních orgánů a institucí
- při jednání s veřejnoprávními orgány a institucemi se vždy vyhněte nepatřičnému chování a důsledně dodržujte právní předpisy a normy upravující podmínky poskytování produktů a služeb těmto subjektům
Interní a důvěrné informace
- nezveřejňujte a neuvolňujte (kromě případů, kdy je to nutné ke splnění vašich pracovních povinností) interní nebo důvěrné informace nebo údaje společnosti nebo jiných subjektů, jež je společnost povinna chránit jako důvěrné
- informace, které vznikly při práci pro společnost, jsou majetkem společnosti
- po skončeních vašich pracovních povinností neprodleně odevzdejte veškeré věci, které patří společnosti, včetně materiálů, jež mají interní nebo důvěrnou povahu
- pokud si nejste jisti tím, co je považováno za interní nebo důvěrné, požádejte o objasnění vašeho přímého nadřízeného